O zamkach i rycerzach inaczej 🙂
Nauczanie zintegrowane to wspaniała okazja, by połączyć wiele przedmiotów przy omawianiu jednego zagadnienia. Tematem naszych ostatnich zajęć były zamki w Polsce. Na początku zajęć na mapie zamków Polski wskazywaliśmy lokalizację wybranych zamków. Następnie klasa 3 b wykonała kolejne zadanie z międzynarodowego edukacyjnego projektu podróżniczego „Podróże małe i duże”, którym było przygotowanie plakatów informacyjnych dotyczących zamków w Polsce. Opowiedzieliśmy też o tym, kto bronił zamków, jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry rycerz (tak, utrwalanie przymiotników! 🙂 Na zakończenie chętne osoby same mogły poczuć się jak rycerze, trzymając tarczę i miecz lub odgrywając scenki rodzajowe.
Poniżej przedstawiam efekty naszej pracy w aplikacji Wakelet – uczniowie w większości wykonywali pracę w parach.