,,ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIAZANIE”
PROFILAKTYKA PALENIA TYTONIU KLASA 4-6
Przekazanie podstawowych wiadomości na temat zachowań stanowczych, uczenie się rozpoznawania swoich zachowań, uświadomienie mechanizmu nacisku grupowego i uczenie się mówienia NIE
Najważniejsze stwierdzenia wynikające z wdrożonego programu:
1.Program jest dostosowany do możliwości intelektualnych i umiejętności uczniów.
2.Uczniowie są bardzo zainteresowani przekazywanymi treściami w scenariuszach zajęć, co jest ogromnie istotne z punktu widzenia ewaluacji i wyników.
3.Grupa porównawcza wykazuje niższy poziom wiedzy na temat wszystkich problemów nikotynizmu. Potwierdzone to zostało w testach wyjściowych i końcowych.
4.Uczniowie wykazują duże umiejętności w demonstrowaniu zachowań asertywnych.5.Uczniom odpowiada forma dramy w wykonywaniu przeprowadzonych ćwiczeń.
6.Zaobserwowano tendencje, do odtwarzania w innych sytuacjach zachowań asertywnych. Istnieje w związku z tym szansa, że utrwalone poprzez powtarzanie ćwiczeń tendencje przekształcą się w umiejętności, które pozwolą dzieciom w przyszłości wykazywać wobec innych postawę zrozumienia, życzliwości, tolerancji z zachowaniem swych przekonań i pra-wa do własnej decyzji.
7.Zdaniem autorów, wdrażanie programów profilaktyki palenia tytoniu powinno odbywać się jak najwcześniej.
Realizacja : psycholog- Karol Pająk, tylko klasa 6 , drugi okres do końca maja