Uczniowie klas III gimnazjum z naszej szkoły, podobnie jak w ubiegłym roku, uczestniczyli w zajęciach laboratoryjnych w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Celem zajęć było poszerzanie wiedzy oraz rozwijanie zainteresowań uczniów z zakresu przedmiotów przyrodniczych z wykorzystaniem najnowszych metod badawczych oraz technologii informacyjnej. Poprzez aktywny udział w zajęciach uczniowie kształcili samodzielność, kreatywność i innowacyjność oraz rozwijali kompetencje cyfrowe.
Laboratoria w Centrum Nauki Kopernik to miejsca wyjątkowe. W kilkuosobowych zespołach, pod okiem specjalistów nasi uczniowie samodzielnie wykonywali niezwykłe doświadczenia.
W LABORATORIUM BIOLOGICZNYM „Biolog na miejscu zbrodni” – uczniowie wcielili się w rolę detektywów, których zadaniem było rozwikłanie zagadki kryminalnej. Przeanalizowali szereg biologicznych śladów, zabezpieczonych na hipotetycznym miejscu zbrodni. Przestudiowali nie tyko ślady krwi, DNA czy roślin. Poznali także tajniki pracy entomologów sądowych, którzy poszukują informacji o miejscu i czasie morderstwa, badając znalezione przy zwłokach owady.
Biologia to nauka o życiu . Dlaczego więc warto zajmować się biologią? Przede wszystkim, żeby lepiej zrozumieć samych siebie – przecież każdy z nas jest organizmem żywym!
W LABORATORIUM ROBOTYCZNYM – „Chory Algorytm”– uczniowie dowiedzieli się czy ludzie i roboty humanoidalne mają ze sobą coś wspólnego, poza wyglądem. Uczestnicy zajęć wcielili się w role lekarzy i zbadali robota. Spojrzeli na niego z perspektywy neurologa, laryngologa, okulisty i ortopedy. Wspólnie zmierzyli parametry „życiowe” humanoida i zaprogramowali go zgodnie z zachowaniem trzech praw robotyki.
Robotyka to multidyscyplinarna dziedzina nauki, która łączy w sobie informatykę, matematykę, fizykę
i technikę.
Ewelina Dębicka